Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

tisdag, februari 18, 2014

Elin W i Rwanda

Min vana trogen intar jag den nya stan på restaurang , med en öl, en god bok och bra utsikt. Läser om Väckarklocka av Elin Wägner. Känns rätt, just nu. Får rysningar redan av första kapitlet. Kan förstå att den fick Bitger Schlaug att satsa på politiken.
Rwanda ? Första intrycket är lågmäld  vänlighet, välordnat och prydligt. Taxichauffören berättade att efter folkmordet så är det engelska och inte franska som gäller. Han hävdade lika bestämt att det är högertrafik i Kenya, så jag vet inte riktigt.
Det där med att flyga långt för nöjes skull får bli en senare diskussion. Just nu är jag otroligt glad, nästan lättad, att vara tillbaka på den afrikanska kontinenten.
Ungdomarna fixar sina mediaärenden för kommande intervjuer med Team Rwanda. " Min " kirurg håller sig undan. Så jag fortsätter med Elin ..

Inga kommentarer: