Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

tisdag, februari 11, 2014

Det stora i det lilla



Daniel Mendoza säger i intervjun i Good News Magazine att han gläds åt småsaker, saker vi vanligtvis missar därför att vi söker något större .. han ser det stora i det lilla.

Upplevde något i den stilen idag.
Det blev inte mer än en soppa till lunch, så jag slank in på Mc Donalds. Stod och velade mellan två kassor med min tiokrona i handen. En av expediterna gav mig en vaken blick, sa tjena, och på två röda vände han sig om och tog upp en liten cheese-burgare som han räckte fram, kunden han betjänade hann knappast märka vad som hände. Jag gav häpen ifrån mig tio-kronan och gick ut på gatan, upprymd och full i skratt. Så lite, men glädjen satt i, läänge.

PS
Skall jag berätta vad expediten hade för hudfärg, och om han pratade flytande svenska ?
Det kan jag förstås göra, om jag låter bli att dra några slutsatser av det, i annat fall är jag rasist.
Han var mörk, och pratade dålig svenska.


2 kommentarer:

Onkel Olof sa...

Trodde aldrig att McDonalds skulle nämnas i den här bloggen som något positivt.

100% nötkött mmmmm :)

ERIC SECHER sa...


Roligt att inte alltid vara förutsägbar ! :)