Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

fredag, januari 17, 2014

TV - tips




Mitt TV-tittande består i att jag plockar upp det som andra tipsar om, dvs SVT-play. Medan min gamla dumburk samlar damm.
Igår var det en gudabenådad tysk serie i sex avsnitt om livet 1980 i Östberlin, Weissensee. Tips från rumskompisen. Det blev tre avsnitt igår, ser med glädje fram emot de tre återstående.
Idag var det Fittstim - Min kamp, det första av tre program där Belinda Olsson gör upp sin vacklande tro på feminism. Tips från Onkel Olof. Ser med vissa farhågor fram emot de två återtstående programmen.

Ganska listig idé, tidsbesparande om inte annat, att låta personer man lyssnar till sålla ut godbitarna ur det ofantliga bruset.

Weissensee
Fittstim - Min kamp

1 kommentar:

Onkel Olof sa...

Blir ett TV-tips till i min blogg i morgon :)