Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

onsdag, januari 29, 2014

Om och om igen




Föregående inlägg kanske kan uppfattas som en hyllning till den som ryggar för samarbete och gemenskap. Det vore synd.
Tvärtom upplevde jag under sjukskrivningen att människor omkring mig blev synliga, att jag tog kontakter och initiativ på ett sätt som kändes helt nytt. Nu går jag återigen rakt fram, och tittar ner.

En del av det moderna livsstilen uppmanar oss att aldrig vara nöjda, att nytt alltid är bättre än gammalt.
Häromdagen hyrde jag tre filmer, två av dom hade jag redan sett, Avalon och I AM, den tredje var Monica Z.
I Avalon gestaltar Johannes Brost den lilla människan som vill men inte vågar stå för det han gjort. Han gör det bra, väldigt bra, lika bra som första gången. Och det tåls att ses igen.
I AM är en initierad lovsång till den omtänksamma och kärleksfulla människan, och en upprättelse av Darwin. Den är väl värd att ses om och om igen.

We are because we belong
Den generösa människan

Inga kommentarer: