Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

lördag, december 14, 2013

Grön på julhandel



Varje år tror jag att just jag skall stå emot julklappshetsen och stilla åse hur andra springer omkring med sin köpångest. Några gånger har jag lyckats, men då har jag istället suttit på julafton och känt mig som en riktig snåljåp, vilket skapar mycket mer ångest än julrusch.
Idag gav jag mig på allvar in i leken. Det gick inte alls, var väl inte tillräckligt "fokuserad". Pratade med några tiggare, och stötte ihop med grundaren (i Stockholm) till MoveByBike, men några julklappar blev det inte.
Jag skyller på vädret, man kommer inte i rätt julklappsstämning när det regnar ..

MOVEBYBIKE



2 kommentarer:

Onkel Olof sa...

I min familj har vi bestämt ett julklappspris på ca 30 kr, gör den själv eller köper den på loppis.

Det fungerar bättre än man tror...

ERIC SECHER sa...


Jo´ra, vi har liknande ambitioner varje år, i november. Sen går det som det går.
Påminner faktiskt om det klassiska "fångarnas dilemma" ; dvs ingen vågar göra det som alla vet är bäst. Eftersom man inte riktigt litar på att de andra håller sig till överenskommelsen .