Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

söndag, oktober 06, 2013

Stekpannan



Vid sopsorteringen (papper och glas) hade något lämnat en stekpanna på gatan. Den såg väldigt fin ut, och fick följa med upp till lägenheten. Ställde hen på plattan, och blev varse att hen inte var det minsta plan, och därför inte värd att spara. Men nu var liksom stekpannan mitt ansvar, och jag kunde knappast göra som den förra ägaren, och bara lämna den på gatan.
Gick ner till sjukhusets miljöstation, men där var låset bytt och jag kom inte in. Så jag ställde den på marken utanför. Kändes inte riktigt bra.
Kanske kommer någon förbi, ser den fina stekpannan, och tar med den upp i sin lägenhet. Och tänker, att eftersom den inte är så plan så kan den användas över eld, för på något vis måste ju en så fin stekpanna komma till användning, kanske någon tänker ..

Inga kommentarer: