Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

söndag, september 22, 2013

Vilsen (3)




Vaknade flera gånger igår natt av att det kliade vansinnigt mellan andra o tredje tån. I morse var det glömt, men i kväll blev jag påmind igen. Hög tid för undersökning.
Ja visst, där satt den och smaskade i sig, en vilsen fästing som gjort mig sällskap från Roslagen.
När svavlet från tändstickan fått den att ångra sitt angrepp började hen krypa omkring på bordet. Svårt att vara nådig i en sådan situation ..
Med brallorna av hittade jag ytterligare en kompis lite längre upp på benet.

Patient and doctor´s delay - illa, illa. Nu är det bara att hålla tummarna för att just den här rackaren inte bar på Borrelia, eller något annat otrevligt.

Inga kommentarer: