Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

söndag, augusti 11, 2013

Simma vackert


Två gånger på samma dag hann jag in precis innan regnet började ösa ner. Manlig intuition tror jag det kallas.


För övrigt denna dag : kan bara konstatera att mitt intresse för elitidrott verkligen är i dalande. Fortsätter titta sporadiskt, men fastnar mest för om någon springer vackert ( Erica Jarder, Tirunesh Dibaba), eller blir riktigt glad (Justin Gatlin). Hysterin kring 100 - metersfinalen och "världens snabbaste man" blev lätt komisk.
Själv klarade jag varvet runt Waxholm på tre timmar, men gladde mig mest åt en skön forsering över Rindö, så att jag slapp vänta på nästa färja.
Krister Henriksson berättade en gång att han simmar regelbundet tillsammans med Susanne Reuter. Och gjorde en anmärkning som fastnade. - Jag simmar inte särskilt fort, men väldigt snyggt.
Det kanske imponerar mer, på kvinnor ?

3 kommentarer:

Onkel Olof sa...

Jag har fått för mig att jag tänker rätt vackert, men det syns lite dåligt utanpå :)

ERIC SECHER sa...

!

Roland sa...

Ja.
Skenet bedrar! :)