Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

onsdag, augusti 28, 2013

Inspireras



Lagom till kvällens jour kom ett nytt nummer av Good News Magazine. Hoppas de inneliggande patienterna sover gott, för jag har svårt att slita mig ..

Första uppslaget har rubriken Inspireras. Läser om bl.a Kindness UK (www.kindnessuk.com), Linda Tucker and protection of white lions (www.whitelions.org) och Room to read (www.roomtoread.org).
Men blir sen helt uppslukad av Severn Cullis-Suzuki.
12 år gammal ställde hon sig upp på Världstoppmötet i Rio de Janeiro 1992  ( UN World Summit) och höll ett tal som fick delegaterna att hålla andan i 5 minuter. Blir faktiskt tårögd när jag ser det. Hon har så rätt. Det är handling som räknas !
Läser att hon fortfarande är lika aktiv, som miljö - och kulturaktivist. Skönt att höra.

Här är hennes hemsida.
Här är talet - igen.


Environment and culture activist. Vilket drömyrke.

2 kommentarer:

Roland Lidén sa...

ERIC SECHER som har det som "heltidshobby"
bör även han, få ett omnämnande. Verkställt.

ERIC SECHER sa...

Nja, mycket ord och pinsamt lite verkstad, vet inte om det förtjänar något omnämnande :)