Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

lördag, juni 22, 2013

Hälsningar från Indien




André är fransman, men bor sedan 30 år i södra Indien, där han har en fabrik tillsammans med sin engelska fru, Bobby. Vi cyklade tillsammans i Nepal i vintras, för det mesta sida vid sida.

För en tid sedan fick jag ett telefonsamtal från en man som hade ett paket som han ville lämna, från André, som han träffat under en vistelse i Indien. André har inte min adress och knappast någon kännedom om Stockholm, ändå hade han tydligen för sig att jag bodde nära den här mannen. Vilket stämde, vi är nästan grannar !

Träffades på Nytorgsgatan, utbytte intryck av vår gemensamma vän, tittade på tavlor, pratade konst med hans trevliga fru, beundrade den vackra fasaden mitt emot (som jag aldrig lagt märke till trots allt cyklande på Bondegatan),  och glömde nästan bort presenten.



Precis så här slumpartat skulle jag önska att livet var lite mer.
Men det kanske är vad man själv gör det till ?



2 kommentarer:

Onkel Olof sa...

Dags att skicka några egna paket med andra ord :)

ERIC SECHER sa...

Är nog mer inne på att skicka mig själv till Indien :)