Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

söndag, juni 23, 2013

Arenafeber






Väl uppkommen på Hammarbybacken möts man numera av ytterligare en rymdskapelse i sydväst, Tele-2 Arena. Om tröttheten och andfåddheten bidrar vet jag inte, men varje gång känner jag obehag. Och tänker, är det verkligen stora arenor vi behöver mer av ?
Sen vänder jag blicken mot de idylliska insjöarna i Nacka, rullar utför och glömmer alltihop.
Men andra gången jag når toppen är jag ännu tröttare, och svaret är givet  : Nej !
Tredje gången bli jag riktigt förbannad !
Sen åker jag hem.

SlösO/Timbro, som vill att vi inte ska betala någon skatt alls (?), har gjort en kritisk granskning av finansieringen.
Själv är jag nog mer inne på att skatten kan gå till något annat, mer behjärtansvärt.

2 kommentarer:

Onkel Olof sa...

Men tänk om vi faktiskt behöver alla dessa arenor för alla dessa välgörenhetsgalorna vi dränks i?

Det skapar jobb också...

ERIC SECHER sa...

Har du också drabbats ?
Några Alvedon och sängläge rekommenderas :)