Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

söndag, april 28, 2013

Trist





Jag har sprickor på underläppen som inte läker, solen I Nepal kanske brände djupare än den här hemma. Sista hoppet står till bivax.
- Annars har jag inget emot att vara lite lagom märkt av livet. Det skall
  väl synas att man varit med ett tag ?
- Det där lät som ett önsketänkande ? Lite valkar i händerna kanske,
  men rynkorna i ansiktet ?
- Nej, det är sant .. Trist, eller hur ?
- Vad då trist ?
- Att man inte kan gilla rynkor i ansiktet.
- Ja.
- Kan vi ändra på det ?
- Nej !
- Trist, eller hur ?
- Vad då trist ?
- Att man inte kan ändra på det man ogillar.
- Ja, det är trist.
- Men Börje Salming
- Ja ..
- Han har ju en massa rynkor.
- Och ?
- Som folk verkar gilla !
- Jo, men det är skillnad.
- Vad då skillnad ?
- Han är känd, och några reklammänniskor har bestämt att
   Börje Salmings rynkor är tuffa.
- Trist.
- Vad då trist ?
- Att reklammänniskorna inte bestämt att alla rynkor är tuffa.
- Ja, det är trist.



1 kommentar:

Onkel Olof sa...

Jag tycker att rynkor är coolt. Det ger personlighet och gör en människa spännande...