Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

lördag, mars 16, 2013

Snubblande nära


Sista dagen i Katmandu , efter tre fantastiska veckor i Nepal . Ett land som jag tvärsäkert kommer att återvända till.
Nådde min vana trogen inte riktigt ända fram. Lyckades med bedriften att glömma solglasögonen när vi skulle bestiga Turunga La Pass (5416 m), med påföljd att jag var snöblind den avslutande dagen , och naturligtvis inte fick cykla.
Ändå nöjd med att själv ha burit cykeln hela vägen upp och att det faktiskt gick att njuta av den makalösa utsikten, utan minsta höjdsjuka.
Men nog var det en speciell känsla av begränsning och utsatthet när man inte kunde ta mer än fem sex steg innan orken tröt, förstår inte att det gick.
På vägen ner strejkade bromsarna och jag fick hasa mig till fots, sällan har jag varit så utmattad.

It is all in the game.
It is all in the details.
Inget nytt under solen.

2 kommentarer:

Onkel Olof sa...

Även om jag inte är en cykelfantast, så blir man allt lite sugen på Nepal...

ERIC SECHER sa...

Du skulle gilla !