Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

lördag, december 22, 2012

Möjliga samtal




I ett ofantligt brus av möjligheter är det ofta slumpen som avgör vad man hör och ser.
Istället för att läsa tidningen slog jag på P1. Och hamnade mitt i ett "möjligt samtal ", mellan Simone de Beauvoir och en tänkt väninna. Tio minuter radiopjäs, som ringar in ett sekel av uppror.
Författare Nina Björk.
Tack slumpen !
                                                 
                                                    Möjliga samtal - kl 08.50

7 kommentarer:

Onkel Olof sa...

Slump?

ERIC SECHER sa...

Ja.

Vet inte om innebörden blir annorlunda om man istället säger "tillfällighet" ?

Kikar då och då i Jan Cederquists bok " Slumpen är ingen tillfällighet ". Upphör aldrig att fascineras över boken, och att jag "trillade" över den på Arlanda. Och att jag råkade träffa författaren (och fick en signatur) strax innan han dog.

http://ericsecher.blogspot.se/2009/04/slumpen.html

Onkel Olof sa...

...och snöflingorna hamnar alltid på rätt plats.

ERIC SECHER sa...

Tänkte du (precis) den tanken den där gången när bankomat-kortet slukades av automaten ?

Onkel Olof sa...

Ja

ERIC SECHER sa...

Saknar utropstecknet :)

Onkel Olof sa...

Det beror på att jag var lite upprörd vid den händelsen. Man har inte den där känslan till 100% då :)