Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

söndag, december 09, 2012

Mer moralism



Framför Akademibokhandeln vid Sergels torg ligger ett berg av säckar med vinterkläder som stockholmarna skänkt under dagen. Helt fantastiskt !
Tanken slog mig, vad gör mina tröjor för skillnad, kan jag inte lika gärna behålla dom ?
Väldigt snabbt (skönt ..) blev svaret nej. Det är väl precis den frestelsen/den ursäkten - att mitt bidrag är för litet för att betyda något - som det gäller att motstå/ta kol på.
I kväll ska kläderna transporteras till lagret i Bromma, gås igenom och sorteras, och sedan tillbaks till samma plats för att delas ut i morgon kväll… Ringer, utan framgång, några samtal och vädjar till Kulturhuset att upplåta något utrymme för kort förvaring och sortering. Det kan vi inte ta på oss. 
En annan gång kanske ? När det blivit riktigt inne att ställa upp på varandra ?

8 kommentarer:

Onkel Olof sa...

Svårt att lämna sin comfort zone kanske?

ERIC SECHER sa...

Ja, troligen.
Men det kanske inte är så farligt som vi tror ?

Onkel Olof sa...

Tror de flesta finns där när det verkligen behövs...

ERIC SECHER sa...

Kanske missförstod .. lämna sin trygghetszon - vem ?

Onkel Olof sa...

Kulturhuset, tänkte jag nog...

ERIC SECHER sa...

De flesta finns var ?

Onkel Olof sa...

När vi känner att vi måste och tror på det, kan man bli förvånad hur många som faktiskt bryr sig.

Men det krävs någon sorts "rövspark"...

ERIC SECHER sa...

Jo.
Det verkar så.