Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

onsdag, december 05, 2012

Dublett



Så spelade tillfälligheterna ett spratt igen.

Läser varje dag några sidor ur Nina Björks Lyckliga i alla sina dagar .. Vill inte att den skall ta slut för fort, vill så gärna vistas i den där totala samsynen så länge det går. Sen tar frustrationen vid..

Medan jag satt där med boken igår eftermiddag så trillade det ner ett paket från brevinkastet i  hallen. I det tjocka kuvertet låg uppenbarligen en bok, inte hade jag väl beställt något ?
Döm om min förvåning när jag ser att det är ännu ett exemplar av Nina Björk. Inuti låg en vänlig hälsning från storkusinen, som hoppades på snart återseende. Boken hade han köpt enkom till mig på mässan i september, med hälsningar från författarinnan själv.
Jag blev rörd, nästan lite tårögd.

Vissa människor skall man inte tappa kontakten med.

1 kommentar:

Onkel Olof sa...

Vissa människor tappar man inte kontakten med fast man nästan aldrig ses...