Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

måndag, november 26, 2012

Utan smak



Andra avsnittet av Why Poverty redogjorde för Bob Geltoff och Bonos  försök att bekämpa fattigdom i Afrika. En mycket uthålligare och mer omfångsrik insats än jag hade en aning om.
Filmen gav en nyanserad bild, där flera kritiska afrikaner fick komma till tals. - Why don´t they talk with us ? En invändning som känns bekant. "Förändringar kommer underifrån".

Som vit och välbärgad har jag andra problem.
Ville spara några kronor på att köpa ost till extra-pris, Herrgård för 70 kr kilot. Men den smakar absolut ingenting, över huvud taget ingenting.

Som vit och välbärgad har jag egentligen ett större problem. Det är inte bara osten som har för lite smak …


3 kommentarer:

Roland Lidén sa...

På BSs blogg bl.a

Kan du se att anita & jag
förstod och förstår
varandra mycket bra.
Dig förstår jag oxå.

F.n. ägnar jag en del av
min tid till att förstå

SLANTARNA SLAVAR


Onkel Olof sa...

Ingen smak eller en väldigt subtil. Kan vara svårt att avgöra...

ERIC SECHER sa...

Roland,
Man behöver bundsförvanter !

Olof,
Sant. Och (det vakna) sinnet kan tränas upp ?