Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

onsdag, november 28, 2012

Ask why



Att förenkla, generalisera, vara fördomsfull, placera i fack och sätta etiketter. I motsats till att vara öppen för nyanser och komplexitet, nyfiken på det annorlunda, och intresserad av att ifrågasätta. Känns onekligen igen. Mänskligt ?

Vill jag påminna kollegorna om att läkare faktiskt har rätt bra betalt, då måste jag göra det med glimten i ögat, dvs ha nödutgången klar. Annars löper jag risken att hamna utanför gemenskapen. Att kort och gott bli "kommunisten". Ett pris som oftast är för högt.

2 kommentarer:

Roland Lidén sa...

Den världsbild som världen saknar
för att hava framtiden framför oss
saknas hos många.

Onkel Olof sa...

Roligt egentligen att man drar likhetstecken mellan kommunism och att bry sig om.

I alla fall om man studerar kommunismens historia...