Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

onsdag, oktober 03, 2012

Syner





- Man brukar vänja sig. Men vindkraftverk har jag svårt för.
- Ja, du brukar säga det.
- Men cyklar sedda bakifrån - kan du tänka dig en vackrare syn ?
- Ja, verkligen !
- Jo, jag förstår det, men ..
- Vad då men ?
- Jag tycker så ..
- Jo, jag hör det. Men det är du nog ensam om.
- Kanske ..
- Vindkraftverk då ? Är jag ensam om det också ?
- Det vet jag inte. Men du verkar lite överkänslig för hur saker ser ut.
- Ja, kanske ..

Harmoniska vindar

10 kommentarer:

Anonym sa...

Dom vindkraftsverk
som vi på Samsö äger
som bland kraftverk är
dom vackraste, medan flera japaner
som söker döda fåglar, inga hittar då
dom är plockade tidigare på dagen men
som våra gäster senare, får äta
som lunch.

God Middag

Så här tänkte jag mig att
RL skulle ha kunnat skriva

Onkel Olof sa...

Vindkraft stör mig inte, men jag tror på att energi ska skapas från många olika källor och att vi kanske vinner mer på att inte slösa med den energi vi har.

Cyklar är en svårare fråga...

ERIC SECHER sa...

Roland,
Vi på Samsö ?

Olof,
Det stör mig att jag stör mig på vindkraftverk. Skulle önska jag var mindre estet, ibland. Att ta till vara kraften i vinden är ju annars helt rätt.

Precis, många olika källor och mindre slöseri ! Små vindsnurror ser bara trevligt ut ..

ANONYM sa...

Eric

Om Du har, en hemlig gäst
som gästar, din hemsida och
som har kvar, en önskan
om att i några dar
som anonym, få vara kvar
som din gäst och får ett svar
som inte ens låter dig ha kvar
som rätt vad källskydd innebar
Om hemligheter som fanns kvar.

som rimmtränar :-)
...... .....


ERIC SECHER sa...

Hemligheter och ovisshet går hem
Det har sin skönhet .
Till skillnad från ..

Anonym sa...

.. de hemliga motiv och den ovishet
som vår regering, ej visar och visar!

Vem eljest ...

Anonym sa...

Eric
Vi på Samsö ?
När det provas
att vandras
i andras
skor
så tror
mäniskor
att vi ej har rätt eller får
tolka hur deras tankar går
de i vars fotspår vi provgår
som blir Dagens sanning från igår
där modig teori i handling övergår!

När jag får leka med ord
så slänger jag rädslan över bord.
Det får väl visa säj, eller äj ?

Roland

ERIC SECHER sa...

Roland,

Att provgå i andras fotspår !!

Alla sätt att öka modet är tillåtna ..

Skönhet spelar roll
den vackra dikten fastnar
siffror och statistik rinner av

Anonym sa...

Hello Eric, how are you doing? Did you buy a new bicycle? What happened to Eddy?

Gunther from NYC

ERIC SECHER sa...

Hi Gunther !
I could not resist to buy this racer from a friend, although I did n´t need any more bikes. In 2006/2007 it belonged to Daniel Bennati, I am dreaming that this is the one he had when he won on Champs Elysée in TDF..
Eddy is still going strong, I will never let him go.

Just heard an interview of the former leader of the socialdemocratic party who said that it is a human right to stay at least one year in NYC !

I am so impressed you keep up with the blog. Do you translate ?

Cheers to you, and Sarah.