Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

måndag, oktober 08, 2012

Dana



Om givande kan man säga mycket.
På Stockholms Buddhistcenters hemsida finns den här fina listan av exempel på vad man kan ge.
Idag tänker vi nog framförallt på pengar, eller åtminstone materiella gåvor. Men det finns ju så mycket mer. Som att ge av sin tid, eller sitt engagemang, eller dela med sig av sitt goda (?) humör.

I helgen seglade vi sju personer över soliga, ensamma höstfjärdar. I vanliga fall gör jag det själv. De som följde med gav mig av sin tid (jag behövde hjälpen), och jag delade med mig av möjligheten att få komma ut på sjön. Återigen, tanken svindlar när man tänker på allt vi kan hjälpas åt med, utan inblandning av pengar och girighet.

(Jo, gasten har flytväst ..)

Inga kommentarer: