Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

måndag, september 17, 2012

Tidspussel



Jag har en ledig dag. På datorn läser jag kloka ord om arbetssamhället. Då, på gatan nedanför, springer en illustration till det jag funderar över.  
Att jogga i hög fart på en övertrafikerad gata med en barnvagn framför sig, för att få "tidspusslet" att gå ihop (?). - Fan, rent ut sagt, vad fel det blivit ! 
Olof skrev om myrorna och älgarna i skogen (kommentar), som respekterar varandras olika tempo. Längre bort från en naturlig livsrytm än så här går väl inte att komma.

Lurade ? Absolut ! Av oss själva ? Ja, det tror jag.

14 kommentarer:

Onkel Olof sa...

Man kanske får mer liv om man springer fort.

Fast jag tror inte det :)

ERIC SECHER sa...

Undrar vad barnet i barnvagnen tycker ..

Onkel Olof sa...

Barn är rätt coola.
Tycker den eviga frågan om livet som en hobby är värre...

Anonym sa...

Hög fart kan ge hjärtinfart, Fortfraktare av barn får hjärtinfrakt
Orden var min fars som var bättre
på att vara charmör än att vara diagnostisör... bom bombom bom ...



Sanningen om Libyen, som motsade makterna är ej längre tillfinnandes.

Anonym sa...

Lurade av oss själva - ja, absolut.

RL sa...

Libyen Sanningen (DnB Soundtrack) - YouTube

ERIC SECHER sa...

Anonym,
De flesta verkar annars mena att det är av andra - som politiker och reklammän ..

Roland,
Jag är lite skakad .. Fler källor ? Vilken är egentligen denna ?

ERIC SECHER sa...

Olof,
Coola ?

Onkel Olof sa...

Inte så hispiga som vuxna som lever i samma värld...

ERIC SECHER sa...

Absolut, men att skaka fram i full fart ..

Onkel Olof sa...

Jag tror barnet sover i den där vagnen.

ERIC SECHER sa...

Hoppas det, den här löparen hade åtminstone inte hörlurar på sig, som jag också sett ..

"Inte lika hispiga". Barn är i händerna på oss vuxna, och hamnar nog inte så sällan i kläm när livspusslet skall läggas. Skulle hellre tala om "beroende", dvs frånvaro av val.
Folk skiljer som aldrig förr (det gränsar till hispigt), barnen får vackert finna sig..
När känslan infinner sig att barnen inte står i centrum kompenseras det med sånt som barnen egentligen inte efterfrågar .. nu spånar jag.

(Nina Björk, vem annars:), har stuckit ut hakan även i den frågan ..)

Onkel Olof sa...

Ligger en del i det.

När vi förlorar barnen blir framtiden osäkrare.

Anonym sa...

"De flesta verkar annars mena att det är av andra - som politiker och reklammän .."

Precis. Och det stämmer förstås också. Men aldrig kommer vi ifrån vårt eget ansvar. För mig väger det alltid absolut tyngst. Har lite allergi mot tendensen att lägga för mycket utanför sig själv. Alltid samhällets/någon annans fel.