Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

onsdag, juni 06, 2012

Ta till vara



Onkel Olof skriver klokt om mod och rädsla. Kan bara instämma.
Våra drömmar handlar oftast om nytt, mer och större.
Beundrar de som istället tar till vara, vårdar och räddar vad andra övergivit. Det liknar mer som naturen är inrättad.

I naturen finns inget avfall, allting tas till vara, var det någon som nyligen sa. Så självklart, och ändå reagerade jag med förvåning.
Det finns många slags utanförskap ..
Båten på bilden bärgades, renoverades och kunde åter tas i bruk.

2 kommentarer:

Onkel Olof sa...

Intressant inägg.
Försöker sätta detta i förhållande till människor. När jag dör vill jag bli tagen till vara, men absolut inte renoverad och återanvänd...

En liten uppmaning till att skriva in sig i donationsregistret.

ERIC SECHER sa...

Våra "kolatomer" återanvänds nog, vare sig vi är med i donationsregistret eller inte :)