Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

onsdag, juni 27, 2012

Kovila



Fortsätter mina ansträngningar att leva i nuet och hålla ögonen öppna.
Den här lilla tygkon hade vackert brett ut sig i en björk nära strandkanten på Ingarö.
Min fantasi är tyvärr inte så livlig att jag tror den hoppat upp i trädet för egen maskin, nöjer mig med att ha gissningar om vem som varit hygglig nog att göra henne så synlig.
Tar då och då en repa i vasskanten hemmavid, skulle inte bli så förvånad om min jolle återvänder en dag. Läste för en tid sedan om någon som återfunnit sin stulna cykel efter 13 (tretton!) år. Men först skall det valsas runt lite på Blocket ?

4 kommentarer:

Onkel Olof sa...

Kanske någon som hittar sin tygko genom din blogg. Vore rätt kul...

ERIC SECHER sa...

Sannolikheten är väl inte så stor, men orsakskedjorna (är det så du kallar det ?) är outgrundliga .. ja, det vore kul !

Slår mig plötsligt att jag skulle önska att jag kunde "nå ut " i ett annat ärende. Hittade för några år sedan en kamera på gatan (som inte fungerar..) men med ett minneskort innehållande bilder från en långresa i Sydamerika. Ägarinnan skulle nog bli väldigt glad. Har funderat på att framkalla några bilder och hänga ut på stan. Då, för några år sedan, skulle jag förstås gått till polisen .. en myndighet jag uppenbarligen inte har några höga tankar om. Jag satte upp en skylt där jag hittade den, utan resultat.

Onkel Olof sa...

Hoppas någon hör av sig. Bilder har ofta stor betydlese för människor.

ERIC SECHER sa...

Verkligen !