Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

onsdag, juni 20, 2012

2 - 0




Gick ut i pausen mellan första och andra halvlek (Sverige - Frankrike), solen smekte fortfarande över Hammarbysjön, vad passade bättre än en roddtur med gummijollen ? Men den förtrollande skymningen förmörkades plötsligt, jollen var borta. I vasskanten låg bara vajern och det sönderbrutna låset.

Först kommer känslorna, på bråkdelar av sekunder. Förvåning, besvikelse, ilska, mer förvåning, mer ilska .. Långsamt tar sen tankarna över, först spontant, sedan mer eftertänksamt.
- Den kanske ligger någon annan stans ?
- Det kanske bara är någon som lånat den ?
- Det finns ju värre saker som kan hända ..
- Får trösta mig med att jag inte lagt ut några pengar ..
- Och att jag faktiskt hann komma ut rätt många gånger ..
- Inte kan väl jag, som ständigt mässar om ägandets gissel, bli ledsen över det här ?
- Är det här rent av en liten prövning, för den som vill unna andra ?
- Men "giving is more fun .." kan ju inte betyda att man ställer sig på tjuvarnas sida, det blir too much.
- Men att den som tagit båten förlorat mer än jag, det är jag rätt säker på. Om vi snackar heder.
- Minst 2 - 0, till mig.






2 kommentarer:

Onkel Olof sa...

Man kan ju hoppas att båten inte används till att göra mer dumheter eller att det fanns ett gott motiv att "låna" den...

ERIC SECHER sa...

Absolut.
Hade varit roligt om jollen haft en liten GPS-sändare (som SvD:s utställda cykel), så hade man kunnat följa dess vidare öden ..