Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

söndag, maj 27, 2012

Svajigt



Båtplatserna i Stockholm räcker inte till berättar SvD. I t.ex Hammarby sjöstad är väntetiden 10 år (!).
Själv har jag en bryggplats i skärgården, men det brukar innebära att båten används några gånger per år. Vill man verkligen ha glädje av henne skall hon ligga hemmavid.
De som flyttade in i sjöstan för tio år sedan lade samtidigt beslag på båtplats, även de som saknade båt. Det gapade tomt vid bryggorna och var lätt att gästparkera, den tiden är förbi.
Grabbarna på varvet skänkte mig en överbliven gummijolle, så nu prövar jag ett nytt grepp. Jollen i vassen, och båten på svaj. Känns inte helt OK. Fortsättning följer.

2 kommentarer:

Onkel Olof sa...

Stockholmsproblem...

Anonym sa...

(stor)stadsproblem ?