Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

torsdag, maj 24, 2012

Marvatten



Bilden är från Björknäs Varf. Landkrabban menade " att den där båten har väl sett sina bästa dagar". Men så var det inte. Hasse och Kjelle  hade som vanligt fyndat, och kommit över den här fina segelsnipan, byggd i breda ekplank. På fredag seglar den till Harö, och för och få den riktigt tät även i den övre borden vattenfylldes den något dygn, den fick ligga marvatten.

Bilder kan lura, skenet kan bedra. Vägen till hälsa går via ...
Går det att säga detsamma om bilden nedan ?



8 kommentarer:

Onkel Olof sa...

Visst är det hemskt men det enda jag kan tänka är: "Kjelle, det kan man bara heta i Stockholm"

Roland Lidén sa...

Det är ute att endast skriva,
medan blommorna dör.

Men att skapa ängarna på Jorden där blommorna och humlorna lever,
det är något helt annat.

Gud vad less jag är på alla dessa författare.
Är BS bara en av alla pratkvarnar?
Att slösa bort sin tid, med att angripa all galenskap i vår tid, ska bara göras lite då och då medan det viktigaste återstår som är att tänka globalt och att göra lokalt och globalt.
Kulturer inom människornas och Klotets gränser, är det svårt att förstå.

Vi som förstår något, väljer naturligtvis dem, som vill ta ansvar för vår planet, till våra ledare, som lär oss, hur vi tillsammans skapar kulturer som vi kan förstå och ta ansvar för under det paraply som vårt Klotförstånd utgör.
Är det svårt att förstå?

Roland Lidén

ERIC SECHER sa...

Olof,
Ha,ha. Det var det enda stockholmaren inte tänkte på ! :)

Roland,
Kanske inte min sak, men varför detta utfall på BS ? Han verkar säkert lokalt, lever som han lär, och bidrar mer än de flesta till förståelsen för ett annat tänkande.

Anonym sa...

Eric
Du har rätt, inte din sak
men lite trevligt i alla fall
att du bryr dig.

Varför? inget förstånd
Jag bara gick på en känsla
som råkade drabba Birger. :-)

Roland

Onkel Olof sa...

Solen tänds av morgonens förväntningar på dagen.

Roland
Den kommer att lysa i morgon med...

Anonym sa...

Eric

Han du tänka dig under 14 dagar
att jag får missbruka din blogg genom att ge ut ett sammelsurium av känslor och tankar som jag ännu inte nyanhar kunnat smälta samman

Varför inte börja med Jesus som drev ut månglarna ur templet.
Följa upp med väl valda sagor.
Där vi så småningom, trots enormt
motstånd, etablerar ett globalt förstånd grundat på lokala kretslopp
där kunskapen Finns/Fanns.
Förlåt det är sent.

Roland

ERIC SECHER sa...

Solen tänds av morgonens förväntningar på dagen . Vackert !

Roland, jag censurerar bara personangrepp, inte åsikter. Men dina tankar gör nog större intryck om de anknyter till bloggtexten. Varför inte en egen blogg ?

Anonym sa...

Eric

Varför inte en egen blogg ?

Om bloggvärlden är galen
så blir den inte bättre av att
ännu en tokstolle ansluter sig
till densamma!

Roland