Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

tisdag, maj 29, 2012

Äkta vara ?


Är hela tiden på min vakt. Luttrad och fördärvad av ständiga övertalningsförsök från all världens krängare och frälsare. Ingen gör sig till utan egen vinning, tro inget annat, då blir du bara lurad, så är det, tro inget annat.
Tyvärr, tyvärr är det sådana tankar som surrar när jag hör intervjuer med Loreen. Allt hon säger låter väldigt, väldigt sympatiskt. MEN, hon står mitt i kommersialismens epicentrum, klart hon gör sig till, för egen vinning, tro inget annat.
MEN, tänk den förbjudna tanken att det här är äkta vara, att hon faktiskt brinner och bryr sig så mycket  som hon säger. Det vore häftigt.


                                                           Bidrag nr 17 i melodifestivalen

1 kommentar:

Onkel Olof sa...

Inte en falsk ton där inte...