Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

torsdag, april 26, 2012

Ingen åsna



Betraktar mottagningslistan, kollar diagnoser och antal patienter, ser om det är inlagt några dubbeltider eller några luckor. Och bävar för den långa dagen. Vad tråkigt det låter !
Men som vanligt förundras jag, i efterhand, över hur spännande det är att möta alla typer. Som upplever på sitt sätt, har sina farhågor och sina funderingar. Och alla har något roligt att berätta.
Dagens utmaning var en icke svensk-talande kvinna, som efter mitt ifrågasättande av det lämpliga i att operera henne meddelade tolken att "hon visserligen inte talade mitt språk, men hon var faktiskt ingen åsna". Vi stångades en god stund, tolken översatta nog inte allt. Till sist bjöd hon på ett kort leende. Ser fram emot att träffa henne igen.

2 kommentarer:

Onkel Olof sa...

På något sätt berikar de flesta möten. Kanske inte alltid på det sättet som man tror...

ERIC SECHER sa...

!