Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

tisdag, mars 27, 2012

Upp och ner






Mitt i Södermalm (sid 4) rapporterar, likt flertal media, från helgens soppkök i Björns trädgård. Om bl.a Tage, som varit hemlös sedan skilsmässan för 12 år sedan.
Ada Salomon, har med sig jackor, tröjor, kokta ägg, och pepparkakor.
Jag är en fattig pensionär och har inte så mycket att ge, men man måste försöka hjälpa andra. Men den viktiga vägen är politisk och global, jag tror inte på individuell lycka, utan på gemensam lycka.
!
Södermalmsnytt , och chefredaktör Helene Claesson, fick uppmärksamheten i wrong-strupen. Vilket låter som en sund reaktion. Att sticka ut vore förstås att fortsätta rapportera, när andra tröttnat ...


BILD: Vårby, idag.

2 kommentarer:

Roland sa...

!
Jag tror på dig.

ERIC SECHER sa...

Roland.
Skönt att höra av dig !