Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

måndag, mars 19, 2012

Stanna upp, bli kvar




Nätet är på gott och ont. Därute finns oändligt mycket sevärt, tänkvärt, inspirerande. Men det blir lätt för mycket. Och är aldrig på riktigt.

Besökte Allt är vågor. Och fastnade förstås, det brukar jag göra.
22 minuter som river runt i maggropen, som gör ont, och som får mig att skämmas. Korta, flyktiga besök med kamera ökar inte förståelsen, bara avståndet.

Man måste göra som Manfred Max Neef. Stanna upp, bli kvar.


3 kommentarer:

Bo V Herlin sa...

Tack för de orden! Det värmde.
Du har så rätt i att man ibland kan få för mycket på nätet av splittrad information, så jag har tagit en paus för att bättre försöka förstå de ekonomiska processerna lite bättre, vad det egentligen är som händer i världen och vilka alternativ som kan finnas. Jag återkommer - naturligtvis också till den här bloggen där jag som passiv besökare ofta hittar något intressant.

Onkel Olof sa...

Network overload...

ERIC SECHER sa...

Bo
Tack själv !

Yes, overloaded !