Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

tisdag, mars 06, 2012

Nu räcker det ?


                                                      
Tipsad om dagens Obs. Om Greklandskrisen, om vad den kanske egentligen handlar om. Om hur vi slutgiltigt försöker ta död på drömmen om ett liv i frihet, utan arbetslinjens slaveri.
Johan Andrén, radiomakare bosatt i Berlin, har radiomakat tänkvärt och framgångsrikt. Så framgångsrikt att jag kan tänka den förbjudna tanken. Nu räcker det.
Ingenting är farligare för makten än när vi visar den ett svalnande intresse, börjar leva långsammare och bryter med de vanor som den tvingat in oss i.
Hela texten här
Lyssna här

2 kommentarer:

Onkel Olof sa...

Skriver under på det sista!

Anonym sa...

*
Från Klotet

Apropå Rovdrift

På besök hos Norrlands småfiskare i Barliden,
Sanna: "Blir det bra med fisk till middag i dag?"
Flera: "Det blir alldeles utmärkt.
Hardy: "Roland, vill du följa med och så kan du ta med dig
ett av våra kastspön, så går vi och fiskar."

En stund senare, så fick Hardy en gädda på draget.
En stund senare så fick också jag en gädda på kroken.

Men vad Hardy sedan sade, det glömmer jag aldrig.

Han sa: JAG TROR ATT DET RÄCKER NU!!!

heliRoland