Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

onsdag, februari 01, 2012

Snuttefiltar




Det blev ett himla hallå om Bengt Ohlssons angrepp på vänster - kultur -eliten. Idag svarar och sammanfattar han i DN.

I min artikel var jag och ryckte i vänsterns allra käraste snuttefilt: övertygelsen om att man står på den lilla människans sida mot övermakten.
Tycker det är en underbar snuttefilt. Att stå på den lilla människans sida mot övermakten.
Som kan jämföras med ett annat populärt gossedjur. Att mycket vill ha mer.

F.ö, ett fortsatt mysterium, att flertalet av oss som varje dag blir påminda om livets orättvisor inte "går till vänster ".

Mycket vill ha mer (1-4)

3 kommentarer:

Onkel Olof sa...

Kände igen vissa drag.
Var länge sedan jag blivit så utskälld som efter detta blogginlägg:

http://onkelolof.blogspot.com/2012/01/ny-ledare-gamla-synder.html

ERIC SECHER sa...

Festligt - jag lusläser dina rader men missade hela den här konversationen (bortrest). Tack.

Kalla det för guds skull inte "utskälld". Allt är bättre än tystnad … tacka, och ta emot.

Onkel Olof sa...

Fick en del kommentarer utanför bloggen med :)