Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

lördag, februari 11, 2012

Inspiration från Vimmerby och Chile



Hörde i Medierna (P1) att Vimmerby Tidning är enda svenska dagstidning som ökar sin upplaga. Ägaren, verkställande direktören och ansvarige utgivaren Bengt Ingemarsson berättar om den medvetna strategin att prioritera positiva inslag. - Man ska må bra av att läsa vår tidning.
Att den granskande journalistiken skulle bli lidande tror han inte.


Studentledaren Camila Vallejo  är på Sverigebesök. Hon menar att protesterna inneburit ett allmänt  uppvaknande.
- Chile är inte längre detsamma. Tidigare rådde politisk apati; allt var individualism, konkurrens och konsumism. Folk visste mer om olika TV-kändisar än om sin granne. De brydde sig inte om politik.
- Nu finns förutsättningarna för att laga den samhällsväv som militärdiktaturen (1973-1990) trasade sönder.

Det finns hopp ? Att vi slipper IKK.

4 kommentarer:

Martin sa...

Bra initiativ av Vimmerby Tidning! Det finns en tidskrift med bara positiva nyheter, Tillit heter den. Jag bloggade om den här.

http://endrommaremedoppnaogon.blogspot.com/search/label/Positiva%20nyheter

ERIC SECHER sa...

Martin,

Tack för tillitstipset.
Har du sett Good News Magazine ?
(http://ericsecher.blogspot.com/2011/07/good-news-magazine.html)
Tror inte din länk blev fullständig ..?

Onkel Olof sa...

Först tyckte jag bilden föreställde Eksjö. Sen kom jag på at et är inte så långt mellan Eksjö och Vimmerby.

ERIC SECHER sa...

Google kan ha fel ...