Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

fredag, januari 06, 2012

Starka kvinnor



I höstas var jag ledig från jobbet för att helhjärtat närvara på filmfestivalen.
Nu har jag glömt nästan varenda titel. Men på fönsterbrädet ligger biljetterna kvar, för att påminna mig.
Och jag blir varse, precis som Fredrik Lindström, att man väljer inte fritt. Av hundratals filmer att välja emellan, valde jag omedvetet (?) de som handlade om starka kvinnor.
Vilket kanske inte  är så konstigt, omgiven som jag är, av just starka kvinnor.
Tack och lov !




All she can **
Sofie och Ewa *****
Förbjuden kärlek ***
The look ***
Martha Marcy May Marlene ****
Miss Bala ***
Den goda fen ***
Åsa *****
Miss Representation ****
Pojken med cykeln ****
Polisse ****

2 kommentarer:

Onkel Olof sa...

Själv såg jag Conan igår. Den innehöll en del starka kvinnor. Förra veckan såg jag Sherlock Holmes som, tro det eller ej, innehöll starka kvinnor.

När det gäller starka kvinnor i kulturen har ju faktiskt subkulturer som fantasy, manga, SF och datorspel redan en lång tradition av den här varan.

ERIC SECHER sa...

Kanske fler än man tror ?