Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

tisdag, januari 24, 2012

Passera en gång




Det finns gott om nedslående information. "Dokument utifrån" om klädindustrin i Indien häromdagen  gjorde riktigt ont. Inte svårt att vara illa till mods när tangenterna tas i bruk.

Men idag kom Good News Magazine ! Senaste numret handlar om biologisk mångfald. Och då inte om alla arter som är på väg att försvinna, utan naturligtvis om människor som gör vad de kan för bevara mångfalden. Bl.a Vänerskärgården och Kinnekulle, ett av Unescos 580 biosfärområden. Som är mer än ett  naturreservat, nämligen ett modellområde för hållbar utveckling, där lokalbefolkningens eget engagemang står i centrum. Känns lite extra att min egen födelsetrakt går i täten.



Jag väntar mig att passera denna värld bara en gång. Allt gott som jag därför kan göra, och all välvilja jag kan visa mina medvarelser, låt mig göra det nu. Låt mig inte skjuta upp det eller försumma det, för jag skall inte passera denna väg mer.


William Penn (1644 - 1718)

2 kommentarer:

Onkel Olof sa...

Tack för en trevlig kväll i Stockholm!
Nästa möte får bli i Skåne.

ERIC SECHER sa...

Det ser jag fram emot !