Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

onsdag, december 07, 2011

PLAY



Var inte så väl till mods när jag bestämde mig för att se PLAY av Ruben Östlund på Victoria i kväll. Nu kan jag konstatera att det var ingen bra terapi.
Filmen är en komplex uppföljare till Dom ofrivilliga. Vet inte om jag tycker om den, vet inte hur den skall tolkas, vet inte om den är rättvis, vet bara att den gjorde ett outplånligt intryck. Och det räcker väl - för att se den !  Själv går jag och lägger mig, mer förvirrad än vanligt.

Blev inte mycket klokare av recensionerna jag läst, t. ex den av Jonas Hassen Khemiri.
Kanske återkommer .. då gäller det att hålla tungan rätt i mun ..

2 kommentarer:

åsa sa...

Läste du Hynek Pallas recension också?

ERIC SECHER sa...

Nu har jag. Tror jag skall se om, den ställer verkligen på kant. Samma grepp som SCUM - en priviligierad grupp (vita/män) får prova på hur det känns ?