Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

onsdag, november 02, 2011

Upp till bevis



Läser i ETC om framgångsrika försök med malariavaccin. 2800 afrikanska barn dör varje dag …
Och erinrar mig ett tidigare inlägg, En galen värld.
Jag kan tänka mig att lägga extrainkomsten 10.000 kronor på en cykel. Men att lägga 10.000 på malariabehandling eller mässlingsvaccin, det sitter hårt åt.
För någon vecka sedan kom det fram en yngre medicinkollega och frågade abrupt: - Går pengarna till vaccin nu ? Först förstod jag inte vad han syftade på, sen mumlade jag någonting om .. jo…ähh.. jo självklart..
Snack utan verkstad är inte mycket värt. Nu åker det in " en cykel " på Läkare utan gränsers konto. Sagt och gjort.

2 kommentarer:

Onkel Olof sa...

Ord och handling i ett...

Anonym sa...

Visdom och utövande, efter påtryckning.