Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

torsdag, november 24, 2011

Lindriga besvär



Min prostata är inte av högsta kvalité, den behagar nämligen inflammera sig med jämna mellanrum. ( Sadelnötningen har väl gjort sitt.) Den där lilla löjliga inflammationen gör att humöret blir svajigt, orken tryter och det enkla blir svårt. Det behövs inte mycket för att komma i obalans.
Många kämpar tappert, med betydligt större bekymmer.

5 kommentarer:

Onkel Olof sa...

I nuet kan nog ett prostataproblem vara ett av världens största bekymmer...

Svårt att ta tag i andra konflikter om man inte är i balans (konflikt trappan)

ERIC SECHER sa...

Behovstrappan gäller :)
Möjligen kan man olika uppfattningar om var på trappan man befinner sig. Rent av glömma bort att man, trots lite prostatit, befinner sig väldigt högt upp.

Onkel Olof sa...

Men man får inte glömma bort en viktig sak:

Trots all vår välfärd och kunskap, är vi blott människor...

Roland Lidén sa...

ERIC SECHER sa...
Roland,
Är inte Klotet ett radioprogram?
Eric

Eric,
Joo, hur så??
Roland

Eric
Från BSs blogg
Fel humör, fel svar.
Jag kunde inte tolka dig, som att du lämnade mig frihetsgrader, att uttrycka mig.

Klotet är ett radioprogram som har en ovanlig redaktion,som försöker att göra framtiden möjlig.
Där finns en blogg m.m. som drabbas av mig ibland.

Roland

ERIC SECHER sa...

Roland,
Har letat efter bloggen på Klotet -hemsidan, utan att lyckas .. skulle gärna läsa dina inlägg ..

Olof,
Man rutschar snabbt nerför i både i behovs-och BP-trappan när hälsan tryter. Ju längre upp, desto högre fall. Mitt absoluta intryck, de som är vana att stångas för att tillfredsställa basala behov har lättare att acceptera sviktande hälsa.
Jo, det är en väl en del av poängen med behovstrappan - att vi blott är människor ...