Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

torsdag, november 10, 2011

En känsla



På jobbet och i den vanliga vardagen kan jag ha "en känsla" av att något inte står rätt till. Men har jag rätt att ha "en känsla" för sådant som jag egentligen inte begriper ? Som t. ex Greklands ekonomiska haveri.
Här är, hur som helst, en som ganska sakligt uttrycker det jag har en känsla av.

Förutsägbart att skriva mer om Nordea och Clausens lägenhet, men kan inte låta bli att bli ännu mer beklämd när han säger: Hade vi vetat vilka reaktioner det här skulle leda till hade vi säkert tagit ett annat beslut. Är det för mycket begärt att bankvärlden självmant kan ha en anständig moral ?

4 kommentarer:

Onkel Olof sa...

Grunden för din oro är ju inte bara att Grekland, och kanske Italien, faller. Dom drar ju med sig en sån massa andra problem.

Tror fortfarande att Göran P hade mest rätt av alla när han sa att den som har skuld inte är fri...

ERIC SECHER sa...

Blev aldrig riktigt klok med vad han menade med det där .... GP var en lurig rackare ... ?

Onkel Olof sa...

Har man lån är man väldigt sårbar för förändringar i det ekonomiska systemet.
Är man inte insyltad i systemet påverkas man inte när räntorna stiger och bankerna faller.

ERIC SECHER sa...

Tror du att GP (på allvar) ville ta Sverige ur skuld-och låne-ekonomin ? Utan oljemiljarder att luta sig emot...