Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

måndag, november 21, 2011

Cervenka




En god anledning att hålla koll på SvD; Andreas Cervenkas ekonomikrönikor. Klart självständiga. Här den senaste. Som vill återupprätta förtroendet för sunda investeringar, kapital där det behövs. Kort sagt, bort från kortsiktig spekulation. Eller som Cervenka skriver;

Åratal av riskminimerande flockbeteende har vänt upp och ned på alla beprövade principer för hur pengar ska investeras.
En av mina närmaste när fortfarande en from förhoppning att " jag också skall bli en god kapitalist " en dag.
- Nej, min misstro mot pengars mening och välsignelse är djupt förankrad, sorry. Men pengar för (meningslös ?) konsumtion är lite bättre än pengar för pengarnas egen skull.

3 kommentarer:

Monica sa...

Wow, tack för tipset! Honom skall jag hålla ögonen på.

Onkel Olof sa...

Ja, dom där investeringarna :)

Roland sa...

att Emanuel Kant, lär ha sagt:
"Ge mig en fast punkt och jag skall rubba världen."

De flesta högutbildade ekonomer och politiker och företagare och vanliga röstberättigande använder, PRECIS ingen fast punkt, för att Rubba världen och Klimatsvänghjulets rörelse.

På mikrosekunder går vissa långsiktiga investeringar och miljarder satsas på att de ska kunna gå ännu snabbare.

FARTBEGRÄNSNING ÄR AV NÖDEN,
MEN DEN NÖDEN LIDER INTE
LEDNINGEN AV! I NÄSTA KURVA...