Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

torsdag, november 24, 2011

Bon courage !



Egypten.
Den första reaktionen är besvikelse. Över att envåldshärskaren ersatts av en ny diktatur.
Den andra är tvivel. Var alla protester och offer förgäves ?
Den tredje är beundran. Över att människor återigen vågar ge sig ut på gatorna, med livet som insats.
Till sist optimism. Egyptierna verkar okuvliga.

För mig som lever i världens kanske tryggaste land, där alla prioriterar sitt eget bästa, är det helt ofattbart att folk tar sådana risker, för allas bästa.

4 kommentarer:

Onkel Olof sa...

Vissa saker blir enklare när man känner alternativet...

ERIC SECHER sa...

Så sant.

Fråga -Lund professorn lär ha svarat, angående livets mening:
- Livets mening är att ha ett projekt.
- Men det måste väl vara ett meningsfullt projekt ?
- Nej, det spelar ingen roll.

Onkel Olof sa...

Det var attans bra!
Mitt problem är att jag har flera projekt...

ERIC SECHER sa...

Rekommenderas;
"Livskonstnärer och projektmakare" av Gert Nilsson o Peter Rundkvist.

Marcel Duchamp är en av dom.

" Livskonstnären får inte förväxlas med levnadskonstnären, som ju ofta kan vara en kuf, etiketterad av sin omgivning men egentligen utan någon konstnärlig plan. Äkta livskonstnärer är idag tämligen sällsynt ".