Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

lördag, november 26, 2011

En fin utmärkelse



A är konstnär.
A är en skicklig konstnär.
A målar tavlor som jag inte tycker om.
A säljer sina tavlor till höga priser och får fina utmärkelser.
Jag tycker inte A är värd sådan framgång, eftersom jag inte tycker om hans konst.
Kanske kan man säga att jag är avundsjuk på A, eftersom mina egna tavlor inte röner samma uppskattning.

B är politiker.
O.s.v

Affärsvärlden - om en politker som fått en fin utmärkelse.
En kritisk röst - om samma utmärkelse.
Onkel Olof - om avundsjuka.

2 kommentarer:

Onkel Olof sa...

Kom och tänka på en sak när jag läste det här. Den bästa kritiken är att inte säga något alls ibland.

Det där var en ful tavla!
Nä, den är ointressant, nu tar vi en kopp kaffe!

För konstnären är kritiker nummer 2 den värsta…

ERIC SECHER sa...

Intressant.

"Den bästa kritiken är att inte säga något alls ibland."

Det bästa sättet att kritisera köpsamhället är att inte köpa ??