Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

tisdag, oktober 11, 2011

Vägval



Känns som jag närmar mig någon slags urladdning. Efter en massa prat, en massa mer eller mindre futtiga betänkligheter, mer eller mindre ovidkommande vägval, så måste det komma ett STORT STEG.
Eller också är det precis tvärtom, att man lugnt och stilla ( som god taoist …) skall tänka minsta bemödande, acceptera att världen just nu är "girig och galen", och att jag faktiskt inte kan ändra på det.

9 kommentarer:

Roland Lidén sa...

Eric och Olof

Det kanske inte är antingen / eller
utan både / och, om möjligt?

Att till exempel, som en person som jag känner, läsa en bok av Einstein, redan som ganska ung,
blev som att förneka det liv som jag kunde ha räddat.

Bokens titel var: Min världsbild.

Numera lyssnar jag mycket hellre till MLK på Klotet som med gott humör, både pekar på problem OCH möjligheter, än att jag lyssnar på BS. (Kant har ställt till det)

Nu ska jag rädda det liv som ännu kan räddas och spela i den lägre division där jag egentligen hör HEMMA!

Roland Lidén

ERIC SECHER sa...

Låter klokt.
MLK ?

Roland Lidén sa...

Marie-Louise Kristola och
Johan Bergensdorfs dialoger på
Klotet, tycker jag väldigt mycket om, att lyssna till.
I morgon mitt på dagen i P1 är det dags igen!

Anonym sa...

Oj då.
I morgon är ju redan i dag.

Onkel Olof sa...

Vi står alltid inför vägval. Jag tror att du egentligen vet vad du måste välja, för att få frid i själen.

När du tar steget kommer det att kännas litet men effekten av det är stort. Som att komma hem efter väldigt lång resa. Tryggt och självklart…

ERIC SECHER sa...

Jo det stämmer, det där avgörande steget känns ofta litet och självklart, väl förberett som det är ...

ERIC SECHER sa...

Roland,
Skall verkligen ta mig an Klotet.

Anonym sa...

Dr: Eric & Onkel Olof.

Tack för er välvilja!

Roland

ERIC SECHER sa...

Roland,
Välvilja kan man inte få för mycket av !
Tycka synd om däremot.