Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

torsdag, oktober 13, 2011

Finepix F 80 EXR


Igår morse trillade nya kompaktkameran ur ryggsäcken på bussen till Norrtälje. På hittegodset syns den inte till.
Jag bannar mig själv och min slarvighet, jag sörjer min kamera och känner saknad.
Jag utgår ifrån att ut av detta kommer något gott, än så länge vet jag inte vad.
Jag önskar mig själv en ny kamera, men det var nog inte meningen.
Jag är tacksam att förlusten bara var en kamera.

…...

Nu (efter att ovan skrevs ..) kanske meningen kom. Jan Cederquist, och Realist, skulle nog kalla det för "intuition":
När jag letar efter bild på Google under sökordet "tappa bort" så kommer bilden ovan på min kamera upp! (dessutom nästan min löpare och nästan samma bordskiva …) Den är hämtad från ett blogginlägg 25 okotober  2010 av konstnärinnan Magdalena Nordin, som då  köpt exakt likadan kamera, och ville uttrycka sina farhågor att den skulle försvinna ! För att fullfölja "tillfälligheterna" så har människan precis haft utställning -  i Norrtälje.

Cederquist har rätt, det finns nog meningsfulla slumpar (synkronicitet).  Men jag avstår tills vidare ifrån att kalla det för "intuition".

Inga kommentarer: