Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

måndag, september 19, 2011

Min musik



Jag är inte bara kass på matlagning, utan på musik också. Klarar bara att sjunga rent i enkla durmelodier, och kan inte spela något instrument. Tröstar mig med några trummor från främmande länder, taktsinnet är rätt skapligt. De där ofullkomligheterna har jag försonats med, men det smärtar att jag är så kass på att hitta min musik - att lyssna på. Det där väderkornet, som t.ex brukar hjälpa till att nosa upp spännande tankar, föredrag, artiklar och böcker. Och det beror inte på ointresse. Större kick än bra musik finns inte.
Idag rådde jag i alla fall lite bot på armodet. Stannade till på Pet-Sound på Skånegatan och plockade ut  en skiva som såg bekant ut från de senaste recensionerna. Melissa Horn, Innan jag kände dig. Den föll i smaken, verkligen. Vemodigt, lagom självupptaget, texterna sitter, välsjunget. Och rätt tacksam att trumma till.



Inga kommentarer: