Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

söndag, september 25, 2011

It´s a sign


Blir sällan som man tänkt sig . Ibland på ont, men ofta(st) på gott.

Meteorologen hade lovat sol på lördagen, när jag var jour, och mulet på söndagen, när jag var ledig.
Igår sken solen, men vinden var iskall. Idag var det molnigt och ljummet, och fram på dagen även soligt.

Det blev en bra cykeltur över Drottningholm, Tappström, Ekerö, färjan till Vårberg (branta backen), Skärholmen, Hägersten, Liljeholmsbron (med den fina skylten) och SÖS (för att muntra upp min älskade).
Allmänna färjor är alltid lika smakfullt inredda. Men det känns helt OK, efter många vändor över Rindö.
Lite extra bonus om man lyckas fånga in andra cyklister, som kommit med på samma överfart.

En bra dag, en nyttig dag, en meningsfull dag. 
Fortsatte med fika hos mamma och pappa, utryckning med ätbar mat (hamburgare) till SÖS, och lite flytthjälp åt Åsa på kvällen. Och jour-operationen,  inplanerad 21.30, slapp jag ifrån. 

Inga kommentarer: