Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

fredag, augusti 26, 2011

Väckarklocka


När jag kommer in i lägenheten sitter hon som vanligt i fönstret och omfamnar månadens räkningar, och möter mig med den vänliga, men ändå uppfordrande blicken. En bra påminnelse, en väckarklocka.
En vädjan om " Klotförstånd " ?
När jag var liten och bodde en tid hos farmor och farfar hade vi en liten kvällsritual, nämligen att "säga gonatt till Beethoven". En svartvit, lite skrämmande, tavla på väggen i deras matsal.  Så jag har det i mig, att möta uppfordrande blickar …
Ur Väckarklocka.

2 kommentarer:

Onkel Olof sa...

God natt till bethoven gillar jag. Ska prova med Martin Luther som hänger på toa senare...

Norrsken sa...

När de flesta förstod att den gamla iden om en mogenhetsexamen inte var så dum och genomförde detta så vändes en till synes oundviklig katastrof till till en mirakulös frälsning av Världen!