Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

måndag, augusti 22, 2011

Motsättningar

Skrev häromdagen, som svar på en anmärkning på " hur du ser på meningsmotståndare ":

Min inställning till meningsmotståndare är att av dom har jag möjlighet att lära mig. De innebär att jag tvingas att ifrågasätta föreställningar som kanske kommit av "födsel och ohejdad vana". I slutändan kanske det innebär att jag blir stärkt i min ursprungliga uppfattning. Men det låter jag vara osagt, i den här frågan ….

Hittar fram till http://www.sverigedemokraterna.de/ - ett led i fortbildningsprojektet " Sverigedemokraterna har fel ".
Inledningen till fliken om sakligt bemötande lyder :

Politik handlar i grunden om motsättningar. Ska man ”ta debatten” med Sverigedemokraterna eller andra främlingsfientliga måste man därför utgå från sina egna värderingar och politiska utgångspunkter.

Jag vill också gärna visa att sverigedemokraterna har fel, eftersom jag tror det.
Men jag vill hellre se att politik i grunden handlar om att förstå. Allra helst om man, som SD.de, "tror på öppenhet och tolerans".




Inga kommentarer: