Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

måndag, augusti 29, 2011

Falu råg*rut


Att vara uppmärksam är en dygd. Där har jag mycket att lära.
Att uppskatta små lyckor är också en dygd. Där har jag kommit rätt långt.
Hur många gånger har jag inte slitit upp Falu råg-rut-paketet och varit mer eller mindre irriterad över att det är nästan omöjligt att få upp, utan verktyg. Idag, för första gången, noterar jag den lilla bildanvisningen. Och simsalabim så ligger alla knäckeskivorna synliga och åtkomliga. Det känns som en stor liten händelse.
Ju klantigare man är, desto större sannolikthet för överraskande framgångar ?

6 kommentarer:

Onkel Olof sa...

dessutom är ju Falu Rågrut så goda så man inte hinner läsa instruktionen :)

(Det där var lite smygreklam)

Realist sa...

Fyfan vad roliga ni är Onkel olof & Eric Secher, TACK.

/ Realist

Onkel Olof sa...

Ja, vi är lite som Blogspots Helan och halvan :)

ERIC SECHER sa...

Vill inte veta vem av dom jag är….

realist sa...

Vilka härliga personer ni verka vara.

Fick mig ett gott skratt i kväll med, TACK.

/ Realist

Onkel Olof sa...

Nu känns det mer som om vi är helan och helan.
Tack själva!