Translate

Om mig

Mitt foto
Gift med Ewa, pappa till Sofie och Åsa, kirurg på St Görans sjukhus i Stockholm

torsdag, juni 16, 2011

Tvätta - i tid och otid.

Till tvättstugan bokar man tid på en gemensam tavla. Det är praktiskt.
Det skulle vara opraktiskt om alla kom samtidigt med sin tvätt till tvättstugan.
Själv har jag slutat boka tid till tvättstugan. Dels för att jag missbedömmer när jag faktiskt har tid, dels glömmer jag bort tiden jag bokat. Istället smyger jag tid, när andan faller på, i slutet av ett tvättpass. För det mesta hittar jag en ledig maskin.
Men vad skulle hända om ALLA gjorde så ? Det skulle inte fungera.
Men eftersom de flesta bokar, så fungerar det.
Konklusion ?

1 kommentar:

Anonym sa...

Renhet är en dygd när den på ett smidigt sätt sker på andras övertid, utan att för den skull åsamka någon, något som helst besvär!

Smidig renhet är en dygd.

Annan Lekare :-)